Dj Tiesto å motorstopp..

Helt slut är jag nu.. känns otroligt skönt att ha sovmorron imorn :)
Denna helgen tog (precis som alla andra helger) musten ur mig totalt.. Hade planerat att ha en lugn och skön slapp-helg med massa onyttigheter av alla de slag, mmm..
Men, så blev det såklart inte!
Hade personalfest på fredagen, jättemysigt, var på Harrys och käkade, drack massa vin, blev fulla, dansade och sedan åkte vi till JohnBauer-Gymnasiet för där hade dom också personalfest :P hehe Dock var vi lite småtrötta, så vi hämtade bara upp pappa och åkte hem.. Hemresan inkluderade givetvis ett stopp vid Kennet´s Hamburgeri :)

På lördagmorron tog jag tåget till Sthlm, för jag skulle fixa Oksanas hår och sedan skulle vi ha myskväll och bara ta det lugnt. Så jag hade bara med mig ett par mjukisbyxor som ombyte, och inget smink över huvud taget, är det myskväll så är det :P
Självklart blev det inte riktigt så lugnt som jag hade tänkt det, för på eftermiddagen ringde Bingo till Oksana å undrade ifall vi ville komma till Berns på middag vid 20, för Dj Tiesto spelade på kvällen och dom skulle äta middag ihop allihopa. Fanns inte en chans i världen att vi skulle bli klara tills dess, men vi bestämde oss för att åka dit senare.. Problemet var ju min klädsel!!  -Slitna jeans, slapp t-shirt och ett par uggs som var moderna för fem år sedan.. dressed for success liksom :P
Skit samma, Berns -here we come :)  hihi..
Väl där så hade Bingo å co. hyrt VIP-hyllan, vilket var hur skönt som helst så man slapp trängas nere bland alla techno-muppar som hade typ sektliknande beteende när han kom på scen :P Heeeelt galna var dom! Fast han är ju å andra sidan grym tycker jag, som inte ens gillar trance :P .. look --> http://www.youtube.com/watch?v=II6uf5KHOKY
Kan ju tillägga att jag inte kände mig helt piffig, där jag stod mitt bland alla Slitz-brudar med kort-korta klänningar och sillisar :P

ja å oksana

typ  såhär het var jag haha!

Helgens absolut mest hysteriskt roliga ögonblick var när vi var påväg hem i bilen (yepp, jag drack Loka hela kvällen trots att champagnen flödade) och stannar vid ett rödljus mitt i city, precis utanför kungliga slottet. När det slår om till grönt så dör bilen, vi har fått motorstopp!! Mitt i fucking city! Så jäkla lyckat, 02.40 en löningslördag, vem är nykter å kan hjälpa då? Vi ringer, polis, bärgning osv, men det är huur dyrt som helst och vi får inte tag på någon taxi.. Bestämmer oss för att lifta till närmsta mack för att få bensin, men först måste vi ju knuffa bort bilen från trafikljuset, står ganska ordentligt i vägen :P haha. Folk glodde typ ögonen ur sig och skrattade när de såg oss. Två brudar i kort-kort och höga klackar (Tinna o Hanna från Värmland), plus jag i min sunk-outfit tar i och försöker knuffa iväg bilen, när vi väl fått fart på den så inser vi att det är rött och bilen håller på att rulla in i fel körfält -hjäälp! :P Som tur var satt Oksana då vid ratten och bromsade, hehe.. Sedan lyckades vi få rätt på bilen, stannade en bil med två turkar som inte hade något körkort och rökte för fullt i bilen som Tina o Oksana liftade med till närmsta mack..
Jag o Hanna fick besök av tre snubbar från högvakten (som vaktar slottet eller nåt) med gevär som undrade vad vi pysslade med :P Till slut kommer tjejerna tillbaka med bensinen och en 45 minuter senare är vi på väg därifrån och vakterna vinkar och gör "tummen upp" åt oss.. Ska inte dom typ bara stå å se sura ut?? :P
Vi skrattade hysteriskt mycket och det var nog det roligaste jag vart med om på länge, hahahahaaa..

Nej, sängen nu som gäller, får sova ända till halv tio imorn, I like alot!

Grattis Astrid på namnsdagen, jordens mysigaste katt!

astrid

Kommentarer
Postat av: jennie

skräll att du råkar ut för såna där incidenter...
puss

2006-11-28 @ 16:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0