just another afro

Åh, Pillan är nästan helt totalrenoverad, fattas bara ett litet tandläkarbesök sedan är jag redo att möta vad än som kommer i min väg :) tipp-toppen!
I måndags var jag på ansiktsbehandling och dekollagemassage på Ekolea www.naturlighudvard.se hos Susanne, hon är jätteduktig och urgullig! Unnade mig sedan lite shopping innan jag skyndade mig tillbaka till jobbet, det var pricken över i kan jag lova ;)
Igår hade jag bokat tid för fotvårdsbehandling hos Ulrika på Fotvalvet här i Forshaga, huuuuuur skönt som helst! Varför gör jag inte detta oftare?? Under den kalla och ruggiga vintern borde alla unna sig att bli omhändertagna. Hår, hud, naglar och speciellt fötter får utstå mycket påfrestningar -man ska ha dem hela livet, så ta hand om dem! :) Okej, alla som läser nu - innan dagen är slut ska ni ha erbjudit nån lite lätt massage, typ handmassage eller knåda nån nacke. Det kommer verkligen uppskattas, plus att ni kanske får lite tillbaka ;)

Passade på att hoppa in hos fotogubben också för att snabbt ta ett kort att skicka till vägverket så att jag snart kan få mitt saknade körkort tillbaka. Det blev väl inte sådär jättelyckat, såg ut att passa bättre i nåt arkiv från någon kvinnoanstalt, men, men that´s life! haha -Stina-Honey, har du fått ditt nya körkort än? Det var så himla lustigt, för jag och Stina tappade våra körkort under samma krogrunda och min teori är att vi i fyllan och villan satsade våra körkort i någon sjuk vadslagning.. Jag minns inte riktigt, men det känns som om vi förlorade vadet..?? :P

reaks

Tina, min partytricksvän nr ETT! Jag, med mina mongo-fingrar och hon, med freak-tungan! yeah!


Idag ringde Petra angående vårens jobb vid visningar osv, och i början av mars drar det igång -då blir det åka av! Har en svag känsla av att jag kommer få klippkort på Karlstad-Köpenamn-turen :)

Lockar! Jag älskar lockar! Lösningen för alla trötta vinterhår (förutom inpackning och mkt FUKT) är ju lockar och volym! Har man inte riktigt snitsen för spolar så kan man ju tvinna håret, det är superenkelt -jag lovar!
Tvätta och krama i mousse, föna till halvtorrt (mer torrt än blött :P) och ta små partier hår och tvinna hårt. Fäst sedan med en hårnål ( tvinna ihop till en "boll") Vill man ha mer "hysteriska" lockar gör man mindre partier och större lockar, större partier (typ 8 st på hela huvudet) Sedan låter man det bli torrt, plockar ur och drar fingrarna igenom -voíla! Lätt att göra innan man ska sova, o låta torka under natten :)

124613-9

Nej, nu ska jag tvinna ihop håret och hoppa i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0