alla vill vika ut sig?????

Blev helt ställd idag när jag läste rubrikerna för Expressen! Alla vill vika ut sig? Herregud.
Det var ju inte riktigt  så reportern sa att det skulle vinklas, utan repotaget skulle handla om Karlstad som sommarstad och nöjeslivet osv..
Vart är bilderna från alla härliga människor som solade vid teatern?
Alla solbrända glada människor som fikade längs Drottninggatan?
Och när i hela fridens namn fick hon för sig att jag och mina brudar vill vika ut oss?
Och ännu värre, att jag skulle dra alla underbara karlstatjejer över en och samma kam?
Hon främställer oss ju som fyra blonda bimbos och jag blev faktiskt otroligt besviken när jag läste artikeln..
Lessen tillochmed! usch.

Hur har man som reporter samvete att förvrida och vinkla något så otroligt fel?
Reporter:
Pernilla vill du vara med i någon dokusåpa?
Jag : Nej gud nej.. Sånt sköter andra bättre..
Reporter: Men om du måste välja en av alla, vilken skulle du välja då?
Jag: Hmm, ingen aning.. Robinsson kanske? Då får man ju iaf sola, haha!

Då framställs det såklart att jag mer än något annat vill vara med i en dokusåpa, synas och bli B-kändis, sorgligt. Dessutom blev jag citerad över saker jag inte ens sagt, utan som servitriser hon ställde frågor till gav som svar. Hade jag bott i USA hade jag stämt reportern och tjänat multum! $$$

Jag ringde till mamma och grät en skvätt förut :P Mådde så himla kasst av alla kommentarer som skrivits på expressens hemsida, jisses.
Men hon sa att alla som känner mig vet att jag inte alls är sådan och inte har förutfattade meningar om någon, men jag får nog vänta en vecka eller två innan jag vågar mig ut på Karlstads gator.. :P

Jaja, det som inte dödar dig gör dig starkare sägs det, I´m gonna go for that!


Usch va tråkigt att det regnar idag då, stackars alla Tingvallare som ska ha bal idag, men ni kommer vara jättesnygga och ha så kul!

Nej nu ska jag till Karin på lite gruppterapi, pizza och godis -GOTT!

image175

Kommentarer
Postat av: Anna

läste artikeln i tidningen... pinsamt... jag hoppas inte att allt som står i artikeln är sant!

2007-06-17 @ 21:04:42
Postat av: jenny

hur kunde du dra alla oss karlstad tjejer över en kam???????????
hemskt!
pinsamt att bo här nu...

2007-06-17 @ 21:20:44
Postat av: Hanna

Hahaha, det roligaste är ju ändå vad "alla tjejer i Karlstad vill", vika ut sig och vara blonda, hi hi hi... Jaja, folk glömmer nog snart.

2007-06-17 @ 22:30:19
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: lissa

har surfat runt nu under kvällen, o ja du är nämnd på ett stort
antal bloggar... du är utskämd i hela karlstad... lilla " VIP blondis"!!!

2007-06-18 @ 00:51:57
Postat av: Minani

Tänkte blogga om dig efter att jag läste den pinsamma artikeln i expressen.
Men hur många som helst har bloggat om dig och uttryckt sin avsky. Så jag lät bli.

2007-06-18 @ 01:22:12
URL: http://minani.blogg.se
Postat av: Lena

Nu dömer ni verkligenPernilla lite för hårt här...
Om hon själv säger att artikeln är felvinklad så är det väldigt synd att ni ändå fortsätter att trycka ner henne... Och vad gör det er till? Mobbare rent ut sagt!
Det som har hänt är beklagligt. Räcker det inte med att Pernilla kommer att ha väldigt svårt att tvätta bort det här ryktet, speciellt i en stad som denna?
På så sätt om artikeln stämmer så har hon redan fått vad hon förtjänar, så era onödiga påhopp kan ni bara lägga ner. Och är artikeln inte sann så är ni förbannat elaka som beteer er som ni gör...
Skärp er!

2007-06-18 @ 10:02:36
Postat av: melanie

tro mig, alla läste artikelen. och nej. alla i karlstad vill faktiskt inte vika ut sig. tänka sig va?

2007-06-18 @ 10:05:29
URL: http://www.melanieee.blogg.se
Postat av: Anonym

vilken ytlig artikel! Synd bara att den verkar stämma med den pernilla jag träffat nu. du verkar väldigt viktig. bara för att man har bott i sthlm så behöver man inte förändras så. vad hände med vår vänskap?

2007-06-18 @ 12:28:32
URL: http://kimlofgren.blogg.se
Postat av: Anonym

Men gud, Säger hon att det inte var så hon sa så var det väl inte det, va lite schyssta nu

2007-06-18 @ 12:31:22
Postat av: Anonym

ursäkta om kommentaren var hård, men det är tråkigt och synd att vi tappade kontakten så. inget illa menat. folk glömmer snart det där, hoppas det är som ni säger. MVH Kim

2007-06-18 @ 15:10:50
URL: http://kimlofgren.blogg.se
Postat av: maddog

HAHAHA.
Tillåt mig småle, Lena.
Så artikeln var felvinklad, säger allas vår söta lilla Pernilla? Du tror inte att de kan ha o göra med att Pernilla inte törs stå för vad hon har sagt? Det tror jag. Och vilket ramaskri! Underbart att folk reagerar och tar ner sån här låtsas-stureplan-jag-tror-jag-är-grym tjejer. Fäll ner fallskärmen och landa, för fan. Det är ju pinsamt. Hon är ju totalt utskämd hos alla och med all rätt. Kan hon inte stå för vad hon gör, så vafan deltar hon då för? Hon tror ju hon är kändis. Borde hon inte ha nån advokat i krokarna som kan stämma hela expressen-gänget? Nej, just det. Såpass känd var hon inte. VEM FAN ÄR KVINNAN? Mer än väldigt vilsen då...

2007-06-18 @ 16:06:24
Postat av: Det du

du e verkligen SORGLIG på riktigt.....sjukt va du har förändrats!!synd måste jag säga....

2007-06-18 @ 18:56:32
Postat av: Det du

du e verkligen SORGLIG på riktigt.....sjukt va du har förändrats!!synd måste jag säga....

2007-06-18 @ 18:56:51
Postat av: Mary

Du har all rätt i världen att ringa tidningen, be dom plocka bort den eller komma med en rättelse.
Att förvrida någons citat är galet förbjudet i journalistvärlden och ser du till att sätta ner foten, så kommer denna journalist med största säkerhet inte få så många mer uppdrag.
Utnyttja din rätt och kontakta chefredaktören på stört.

2007-06-18 @ 21:15:29
URL: http://maridahlen.blogg.se
Postat av: Liza

aah jag blev så jävla arg när jag läste artikel (säg nån som inte blev det)
du säger att artikel skulle handla om utelivet. varför i helvete svara på andra frågor än utelivet då? varför visa vart en sexbutik ligger? herregud! Skyll dig själv!

2007-06-18 @ 21:41:18
Postat av: Z

Pillan - jag vet hur du är och jag tror på dig 100%. Du har ju skrivit tidigare i din blogg att en reporter från expressen skulle komma och göra reportage om nöjeslivet i karlstad, men de som säger att du ljuger menar de att du påbörjade din lögn redan då! Du är en stark tjej och kommmer att komma över detta. Säg till om du behöver något, jag ställer upp för dig!! Kram

2007-06-18 @ 21:44:37
Postat av: Jennie

Oj. Herregud!! Jag trodde folk hade förstått att det som står i tidningarna till stor del inte stämmer. Tycker inte att man ska behöva ta någon skit för en felciterad artikel...De som ska skämmas är "journalisterna" som gör ett pinsamt dåligt jobb!! Jag läste artikeln och det kändes på engång som att det mesta var ÖVERDRIVET och felvinklat!!
Utan att känna dig Pernilla hoppas jag att du är en trevlig tjej som inser att mycket av den skit du får ta beror på att folk är avundsjuka på er tre tjejer som var med i artikeln...

2007-06-18 @ 22:30:21
Postat av: Karlstadtjej

Pernilla Haglund.
Jag har bekanta som känner båda dig och din syster Sofia. Vi vet hur ni är. Du tror att du är så viktig och att alla vill vara som du. Jag har läst din blogg och skrattat! Du är ju snart alkolist, och det passar du som! Om jag vore du skulle jag dra mig tillbaka lite och inte va så himla stolt över dig själv. Håll dig hemma lite, gå inte ut och festa... för nu kommer du få många blickar mot dig, och kanske mer ? inte vet jag, men jag vill bara påpeka att som karlstadbo skäms jag! USCH

2007-06-18 @ 22:55:06
Postat av: maddog

Så vad ni som stöttar Pernilla menar att ALLT som journalisten skriver är - påhitt?
Isåfall skulle hon ju lika gärna kunnat hitta på en sån artikel. Eller kan de varit så att journalisten fick vatten på sin kvarn av just nämnda Pernilla? Men de är klart. Allt är tidingarnas fel. Fruktansvärt jobbigt att behöva stå för saker man ångrar. Ungefär som att du kör rattfull men åker dit för det. Du är säker ångerfull. Men gjort är gjort.
Ingen sympati övht.

2007-06-18 @ 22:59:04
Postat av: ?

Tråkigt att du blivit "lurad" av Isaksson. Riktigt dålig stil av denna reporter att inte hålla sig till vad artikeln till en början skulle handla om.
Dock kvarstår ju det faktum att alla citat i artikeln kan ju knappast vara påhittade av reportern. Många av de korkade uttalanden som finns i artikeln, måste ju faktiskt kommit från er tre tjejer. Så jag tycker faktiskt du får skylla dig lite själv nu i efterhand! Stå för vad du har sagt istället.. Och om fallet är så att ni blivit så
oerhört felciterade som ni påstår, ta kontakt med expressens redaktion, och stäm skiten ur Isaksson. Ert rykte kan ju inte vara speciellt bra nu, åtminstone inte bland de som inte känner er så bra och vet vad ni är för några tjejer..
Menmen, du får ju iaf mer bloggbesökare nu, efter den iq-befriade artikeln. Och varför köper man en godis-stringtrosa i födelsedagspresent?

2007-06-18 @ 23:10:25
Postat av: angelica

Angående artikeln...
=( tycker synd om dig pernilla,, men jag tror ändå inte att allt som står i artikeln är osant tyvärr.. stå för det du säger ist, du är en stark tjej!! kram angelica

2007-06-18 @ 23:21:16
URL: http://angelicaen.blogg.se
Postat av: lisa

jag blir mörkrädd när jag ser vad ni har skrivit. Tänk om det hade varit du själv? tänk om du själv hade blir grundlurad? Då hade ni dock inte varit så jävla kaxiga.. Pernilla ska absolut vara stolt över den hon är, hon är den mest omtänksamma människa jag någonsin mött, och det är klart att det är lätt för er som inte var med att säga "hon får ta och skylla sig själv när hon säger sådär till expressen" MEEEN DRA! jag tycker att ni ska skaffa lite mer fakta innan ni hoppar på sådär, ni har ärligt talat ingen som helst aning om vad som sa's och inte sades den kvällen...

2007-06-18 @ 23:25:08
Postat av: Till

Det där med godisstringtrosorna var ju ett skämt fattar du väll, herregud. Jag och pernilla hade nämligen varit i töxförs helgen innan min födelsedag och sett sånna i skyllt fönstret på en "skämt- affär"
och både jag och pernilla hade stannat och skrattat åt dom och jag hade sakt "jaru, sånna skulle man ha i sommarn." så hade vi gått vidare... sedan hade hon köpt sånna till mig som det stog en lapp överst "Summer 07 da syrran"
- Alltså vill jag bara klargöra för er alla som inte förstår er på humor, DET VAR ETT SKÄMT.
iofs, inte så lätt för er att fatta när ni bara läste den där jävla artikeln. Pernilla att se dig, den starkaste personen jag vet bryta samman pågrund av denna jävlafloppen gör mig tokig.... :(
jag förstår mig inte på er som bara flyger er på henne utan att ens tareda på vad som verkligen hände... Jaja, livet är tydligen itne en dans på rosor,
Love u /lillsyrran

2007-06-18 @ 23:35:23
Postat av: ?

Ja, då har vi rett ut det där med stringtrosan. Och ja, självklart är det tjejerna som var med under reportagekvällen som vet vad som sagts och inte sagts. Dock håller jag fast vid min åsikt att jag tror vissa av de mindre smarta citateten faktiskt sas. Allt kan ju inte reportern ha hittat på, så tjejerna får nog bita i det sura äpplet... Däremot tycker jag inte det ska bli nån jäkla häxjakt efter Pernilla och de övriga tjejerna. De är ju inte direkt så att de begått något hemskt grovt brott! Såg även att expressen tagit bort artikeln från sin nätupplaga, så något skumt var det nog med den där artikeln...

2007-06-19 @ 00:27:54
Postat av: Rickard

de som känner dig och de du bryr dig om vet hur det verkligen ligger till, och det är ju ändå det som spelar roll! kom ihåg, ALLA SKA MED =)

2007-06-19 @ 01:15:54
Postat av: Stina

Men herregud! Pillan, de e ju ett skämt hur hetsiga folk e? Konstigt hur folk kan skriva att "Pernilla e en sån som tror att hon e nått för att hon bott i Sthlm" hahaha Pernilla e den mest jordnära tjej jag känner! Någon skrev att om dom nu felciterat henne så mkt borde hon ringt tidningen men de harhon inte gjort!?! Va fan vet du om de, dom har tillomed tagit bort artikeln och bett om ursäkt till Pernilla som antagligen till o med kommer få skadestånd för detta!!!O Varför kan man inte få köpa en godisbikini till sin syster på skoj? Jag tänker iaf köpa de till båda mina sytrar när dom fyller år;-) O ni som skriver att ni brukar läsa Pillans blogg o "hånskratta" hur har
ni tid? Jag har tid för att jag *älskar* o läsa Pernillas blogg, vi älskaro driva med oss själva o älskar ironi, så ni alla patetiska människor som inte fattar de, fortsätt ni läs o tycka ni är så bra själva så fortsätter vi festa på som aldrig förr :-P Pillan nästa helg när du kommer till Gbg så kör vi. Du e bäst snäckan!

2007-06-19 @ 09:24:25
Postat av: Anonym

Jag vet också att många tycker att Pernilla har förändrats, och att de flesta tycker att det är till det sämre. Men det ger ingen av er rätt att behandla henne på det här sättet, utifrån artikeln som publicerades i Expressen.
Men jag tror att många stör sig på Pernilla och en del av hennes kompisar för att de allihopa tycks sakna ÖDMJUKHET... Många som har känt Pernilla sedan tidigare tycker att hon blåst upp sig och tappat jordfästet en smula... Jag kan till-lägga att jag är ytligt bekant med Pernilla och gammal "Forshaga-bo"...
Jag minns Pernilla som en väldigt trevlig tjej som alltid tog sig tid att prata med allt och alla i skolan och privat, och det är en egenskap som många "snyggare" människor tyvärr saknar! Men den här bilden av Pernilla har sakta men säkert suddats ut de gånger jag på senare tid "stött" på henne...
Jag vill bara göra ett inlägg generellt för hela Karlstads tuffa tjejer och killar:
Jag får ofta höra (det betyder inte att jag tycker det själv)men att jag ser väldigt bra ut, men den meningen hänger nästan alltid ihop med "och du är så jävla trevlig jämt" Vet ni vad jag suger åt mig mest av ? Det är att de uppfattar mig som trevlig. Utseendet har jag fötts med och det kan jag till största delen inte påverka, men jag kan alltid jobba på att bli en bättre människa... Och tro mig, det gör jag VARJE dag!
För konstigt nog i den här små-stads-mentaliteten som finns i Karlstad så stiger det folk åt huvudet om man är snygg, har ett coolt butiksjobb eller är något som ingen annan är... t.e.x, Make-up artist och jobbar med utvikningsmodeller.
Glömmer folk att man ska vara tacksam, öppen-hjärtat och trevlig mot folk man möter? Eller ska man tro att man är något mer för att man råkar kränga kläder i en butik, ha samma frisör som Paris Hilton eller känna de "coola" killarna/tjejerna i stan?
Igår skaffade jag ett fadder-barn i Indien. Det är jag väldigt stolt över!
Hoppas att det löser sig Pennis!

2007-06-19 @ 09:59:52
Postat av: Jeanette

Trodde precis som många andra här att "glamourvärlden" stigit även dig över huvudet när jag läste artikeln. Så de va la tur att det inte va så de va.
Men ja, intressant läsning. Nu har vi både bimbo- och raggarstämpel ^^ Tänk att få veta via tidningen att man vill bli blond och utvikningsbrud innan man ens själv visste det, hehe..
Nej, men allvarligt, om det hela blivit helt förvridet är det jäkligt synd och dåligt gjort och då förstår jag om du är pissed. Jag tycker du ska skriva till tidningen och säga vad du tycker!
Take care /Jeanette

2007-06-19 @ 11:14:44
Postat av: preiszan

det är rätt ironiskt.. att pernilla knappt har haft en kommenter i sin blogg förut, och helt plötsligt har hon närmare 30 st. nu! och vilken hetsig stämning, jisses! jag tycker att det är ett rätt stort erkännande för pernilla att Expressen faktiskt har TAGIT BORT ARTIKELN från sin hemsida, eller vad säger ni? jag tror inte att dom gör något sånt i första taget. håll utkik efter en rättelse i kommande nummer av Expressen och tänk sedan över allt ni har hävt ur er här på hennes blogg! och ni som är ytligt bekanta med pernilla borde inte uttala er om hennes personlighet efter som ni är just det, ytligt bekanta. tack för mig

2007-06-19 @ 11:59:27
URL: http://[email protected]
Postat av: elli

oj vilken smörja det här var.. :O
människor har för mycket fritid!? :)
Men goa vänner, hur mycket mer fame gav ni inte Pernilla NU då tro? You're a part of it. Komiskt deluxe.
Fame som fame.
gå å skjut er allihop är min åsikt! haha
Pernilla, stå på dig trots allt - jag tar inget parti.

2007-06-19 @ 12:47:45
URL: http://ellibelli.blog.com
Postat av: Malin

Stå på dig Pillan...
Det förvånar mig inte att artikeln är tokvriden och jag skrattade faktiskt åt den när jag läste den. Herregud.
Tyvärr är nog JI alldeles för ung för att skriva liknande artiklar när rubrikjagarna hetsar henne att få folk att köpa lösnummer.
Beklagar om ni hamnade i skottlinjen. Men nu har de åtminstone tagit bort artikeln och JI:s blogginlägg om det hela.
Kram Malin (Maddes tvilling i FH)

2007-06-19 @ 14:06:25
URL: http://metrobloggen.se/malin
Postat av: Anonym

Big deal!
Artikeln kan va sann, artikeln kan vara snedvriden men vad spelar det för egentligen för roll?
Jag förstår att det spelar roll för Pernilla som är rädd för att bli uppfattad på fel (?) sätt.
Men för gemene man har jag väldigt svårt att tro att det skulle spela någon som helst roll!
För i ärlighetens namn kommer
ingen att tro att alla i Karlstad vill vika ut sig. Det är väl hur självklart som helst!
Jag tror dessutom att de flesta känner till hur stor sanningshalten är i dagens skvallerblaskor -
mer eller mindre obefintlig!
Du som nu fortfarande är rädd för att få frågan om du funderar på att bli utvikningstjej, bara för att du är från Karlstad, när du träffar en person från en annan kommun i vårt avlånga land kommer förhoppningsvis en dag upptäcka att ingen tog denna artikel på allvar!
Förövrigt hörde läste jag nyligen i en skvallerblaska (humor) att svenska folket för tillfället är det bland det lyckligaste i världen. Jag har också hört att folk som mår bra, känner självkänsla och är stabila i sig själv sällan blir agressiva och ger sig på andra. Innebär det att hälften av alla som skrivit i denna blogg alltså mår ganska dåligt och inte har någon självkänsla?
Jag tror faktiskt det ligger något i det! Ta tag i era liv - läs mindre skvallerblaskor och njut av den svenska sommaren!
God kväll!

2007-06-19 @ 20:32:18
Postat av: Anonym

Jävligt bra sagt!!!!!!!!!!

2007-06-19 @ 21:27:33
Postat av: himla kul..

måste ju säga att jag tycker pernilla ä en jättego tjej o himla kul att så många läser din blogg. GO girl!!!!

2007-06-19 @ 22:35:23
Postat av: mia

det pinsammase var väl inte grejen att "vika ut sig och alla är blonda å du drar alla över en kam" det pinsammase var väl att ni sitter där å säger att ni är stans innetjejer å vip överallt å kända i stan.. när de flesta av oss inte ens kände igen er.. Kanske det du borde förklara i bloggen? hur hon vred på det eller sa ni så?

2007-06-20 @ 13:42:25
Postat av: En mor

Nu kan ni titta på expressen, Linda Isaksson. Där hon kommenterar artikeln . Tror nog en del utav er ska skämmas lite el mycket.....Pernilla är en goding!

2007-06-20 @ 17:25:18
Postat av: frida

ville bara säga go girl, pernilla och tack för samarbetet med modevisningen på arena.. som du gjorde gratis och för barncancerfonden, vi var jättenöjda med er och önskar er all lycka till i framtiden!!
(sedan att det finns idioter som bara är avis och reagerar på den där artikeln är en annan grej) :)
pusspuss//Frida

2007-06-20 @ 17:38:00
URL: http://friidan.blogg.se
Postat av: Moa

Herregud asså vilken dag det måste varit...

2010-04-20 @ 21:27:16
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0