vilket liv!

Ojoj, det har varit några stormiga dagar må jag säga, Expressen slår knock out på Karlstad och alla ser sin chans att riktigt spy ut sin galla över andra (me, myself and I inräknad :P ) Själv har jag inte tillgång till internet och har inte förrän idag haft chansen att följa alla inlägg och kommentarer,några trevliga (alla trevliga läste jag flera ggr hih), andra inte, men de flesta var mest patetiska :P
Antar att det beror på att det var dåligt väder i söndags som alla hade tid och ork att engagera sig så? Då hoppas jag även i framtiden på att få lika många kommentarer i bloggen, eftersom det fram tills nu har varit torka på den fronten haha.
För att alla sa få klarhet i vad som har hänt så har jag kopierat ett inlägg ur Jessica Isakssons blogg:

Ang Karlstad

Förra helgen träffade jag fyra härliga tjejer från Karlstad, som berättade för mig om festlivet, mentaliteten bland vissa ungdomsgrupper, och vardagen för dom och för andra ungdomar i Karlstad. Det var verkligen intressant att höra på. På många sätt är ju alla ungdomar i Sverige väldigt lika, men vi uttrycker våra olika behov av kärlek och bekräftelse på olika sätt. Där jag är uppväxt, på Lidingö, fick många tjejer ätstörningar. Det var skrik, rop på hjälp, har jag förstått senare.

Där Pernilla Haglund och hennes vänner är uppväxta, är kanske andra sätt vanliga för osäkra tjejer att få bekräftelse. Dessa Karlstadtjejer berättade om att vissa grupper hemskt gärna vill synas i olika tidningar, att de skaffar sig silikonbröst etc.

De berättade det inte som något dåligt, mer att det liksom, förekom.

Det var otroligt givande att prata med dem om detta, eftersom alla i det gänget var sunda tjejer som spelade innebandy och var nöjda med livet som det var. Ingen av de hade varken någon önskan att vika ut sig eller vara med i en dokusåpa. Det hoppas jag även att alla ni som läste texten noga, förstod.

På Lidingö, där jag växte upp, fanns det också tjejer som ställde sig utanför de ytliga idealen. Jag var en bland dem. Därför kände jag genast stark samhörighet med dessa tjejer från Karlstad. De ställde sig utanför deras stads många ideal, liksom jag också gjorde. De har inga fördomar, de kör sitt eget race, och de verkade verkligen superomtyckta i Karlstad - inte konstigt - de är så charmiga och avslappnade!

Vi möttes en kväll i Karlstad, gick ut på krogarna för att ha superkul och släppa loss - och jag hade verkligen roligt med dom. Nöjesterassen slår alla Stureplanskrogar som finns med den sköna stämningen och möjligheten att sitta ute (finns ju knappast i Stockholm, en uteservering med idyllisk omgivning) och Nöjesfabriken hade massa sköna svenska låtbarer.

 

Därför känns det otroligt tråkigt att Pernilla fått negativa reaktioner från omgivningen i Karlstad. Hon menar att hon fått ta mycket kritik - som inte känns befogad. Självklart är den inte befogad. Pernilla har bara berättat hur det är för vissa unga tjejer i Karlstad. Hon har inte ljugit.

 

Men jag har också fått många positiva mail från befolkningen i Karlstad som uppskattade artikeln otroligt. Som tycker att tjejernas ord var kloka, viktiga och att de såg livsbejakande och charmiga ut på de många bilderna.

 

Och ja, det kan jag intyga.

Särskilt Pernilla är nog en av de charmigaste tjejerna jag träffat.


Skrivet av Jessica Isakssonden 20 jun 08:15

Jag har haft kontakt med ansvarig utgivare på Expressen och enligt henne borde inte artikeln ha publicerats och den tog genast bort från internet, och som plåster på såren fick jag ett litet tillskott till semesterkassan som tar mig  långt från Karlstad under hela min semester, skööönt.

Förövrigt kan jag bara säga att jag är otroligt nöjd med livet just nu, alldeles för nöjd för att några negativa inlägg skulle ses som moln på min klarblåa himmel.
Jag trivs fantastiskt bra med mitt jobb, älskar mina vänner, har en underbar familj och har dessuom träffat en ny vän. Just nu är jag proppmätt också, och det är ju fint :)

På fredag är det midommarafton, fram med nubben gott folk och bind varandra en riktigt läcker midsommarkrans, själv ska jag spendera den i goda vänners sällskap och några glas vin ("helgalkoholist" som jag tydligen är haha!)

det var bara det jag ville säga idag.
image176


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får oxå ha en bra sommar. kim

2007-06-20 @ 23:30:23
Postat av: Zäta

Gla midsommar på dig pillan!!! Kram

2007-06-21 @ 07:13:50
Postat av: Frida

Hej Pernilla !
Har följt den här historien. Måste säga att jag tycker det är beundrandsvärt att du är din egen och skiter i alla. Du reser dig upp ur det här med stolthet :)O måste säga att tycker det är kul att läsa om ditt jobb, får man en gnutta glamor i sitt eget liv genom att snika på ditt :) Ha en trevlig semester och Midsommar !:)

2007-06-21 @ 09:21:42
Postat av: frida solgass

ja, ha en skitbra midsommar nu och skit i alla puckade idioter som inte vet någonting, de borde rannsaka sina egna liv istället för att sitta i sin ensamhet och trycka ner på andra..
ja, vi får höras av i framtiden om mer jobb, då med pengar i betalning :)
puss på dig pernilla//frejda

2007-06-21 @ 10:01:30
URL: http://friidan.blogg.se
Postat av: preiszan

jaha, jag får väl skriva en kommentar så att du får upp antalet lite.. det pickade ju på till ne hel massa i förra inlägget ;P hohoho! kolla in min blogg om du vill se pappa som 19-åring :D

2007-06-21 @ 12:06:45
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin


Hej min darling !!
Hoppas det blir bättre väder imorgon för då ska vi ha supermysigt. Hoppas grabbarna lyckas hitta på nåt skoj ikväll nu då. De är roliga. (",)
Kanske ses vi på träningen ikväll !?
Annars hörs vi efter.
Love U !!

2007-06-21 @ 16:28:47
URL: http://karinhallberg.blogg.se
Postat av: angelica

Glad Midsommar!

2007-06-21 @ 20:14:51
URL: http://angelicaen.blogg.se
Postat av: Mikaelac

Jag älskar att läsa din blogg pennis!! :) Glad midsommar! Puss Ela

2007-06-22 @ 06:29:49
Postat av: Jennie

Hey babe! Har missat hela grejen men laste va du skrivit. De e sa daligt att du maste ta skit for att nan annan klanta till det. For o va arlig da sa kunde d inte ha drabbat nan battre. Folk vet vem du e o kunde forsta att de hela va fel. Du e oxa den som kan saga ifran! Well done girl!!
Ha en bra midsommar o njut av swe lite at mej me!
Manga kramar fran England

2007-06-22 @ 12:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0