is it me or is it the alcohol?

Dagens fråga
Om Pernilla bestämmer sig för att ta det hyffsat lugnt en lördagskväll, varför vaknar hon då upp i fel säng med huvudvärk klockan 15.00 på söndagen??

Jo, ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt och igår var en sån dag. Pappas 50årskalas började fint med några glas vin och det var det jag hade tänkt hålla mig till hela kvällen och sova här i Forshaga. Men när bag-in-boxarna med gin & vodka åkte fram så lärde jag upp lillgrannen Marcus att blanda lite groggar -och det gjorde han med besked! Han så gott som sänkte hela sällskapet och när han med förtjusning upptäckte hur kul det var att blanda shots så blev det ju inte mycket bättre.. herregud.
Det var väl någonstans mellan den 7e och 23e shoten som jag tappade lusten för att ta det lugnt och fyllde en kasse med öl och begav mig till min käre vän Fredrik och såg den rafflade (?) upplösningen av Schlager-skiten och precis när vi var påväg till Megana (ja gott folk ni läste rätt, ett tag var jag påväg till den lokala puben) så fick jag ett lustigt samtal och två minuter senare så satt jag i en bil påväg till Väse (ja gott folk ni läste rätt igen, fråga mig inte varför med Väse kändes helt rätt en lördagnatt)  Där, mitt ute i ingenstans var det lite kalas i en sommarstuga och framåt 3-snåret så insåg jag att jag ville åka hem till kära Herrhagen o sova, hur man nu löser det?
Några telefonsamtal senare hade jag väckt och involverat hela sällskapet i att ta mig hem och lyckats fixa skjuts hem så jag var hemma strax efter 5.. Så i morse (läs eftermiddags) vaknade ja upp i lilla lägenheten och undrade om jag verkligen tog det så lugnt?? hahaha -jag är helt retarded and i love it!

image151
hey mr Bartender, en 12a tack!
image152
5 shots -snabbt å lätt, färdigbrett.. en omgång till tack!
image153
Någon ser ut att vara lite påverkad av alkoholen..
image154
..men skit i de, vi kör en till!
image155
you´ve lost it girl..

over and out,
nu ska jag hem och sova för imorgon börjar jag mitt nya liv som heltidsanställd -jippiie.. eller nåt..


Kommentarer
Postat av: Lostkville

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2008-01-02 @ 20:02:18
URL: http://lostkville.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0