bullar&bajs

Vilken mysig picknick jag precis kommit hem ifrån! Preiszan hade bakat übergoda bullar, jag stod för kaffet och Cissi hade köpt skumpa minsann -Fint ska de va!
Slog oss ner borta vid teatern i solen och mådde hur fint som helst i solen. Helt plötsligt känner jag en liten "touch"  på axeln..
En jäkla mås-jävel sket på mig! På min nya jacka!! Mås-idiot... jäkla oflyt hela tiden och ursäkta mitt ocensurerade språk, men vet någon hur man tar bort bajsfläcken från jeansjackan?? Jag har typ googlat på det men hittar inget bra, detta med tvätteri är ju inte min grej liksom, jag har ju tillochmed fått rött kort i tvättstugan av min käre sambo efter alla missfärgskatastrofer som jag orsakat.. Äre bara å köra varmt vatten eller?
Om  man ska se nåt positivt i detta var det ju att jag slapp se själva bajsen (tycker det är lite jobbigt att se sånt live)eftersom den var på typ ryggen/axeln, men Cissi var fast besluten om att fågeln ätit knäckebröd..? (hon kanske är lite arbetsskadad eftersom hon jobbar på Wasabröd..) 

 


Nu blir det te och filmmys i soffan, skönt när man tränar på morgonen innan jobbet -då har man så mycket tid på kvällen =)
Imorrn är det promenad med Cissi 06.30, sedan jobb och på kvällen ska brudgänget bort till Molkom och fira Mulle som fyller 20!!

Jag har också såhär inför beach 2009 gått in i en ond cirkel.. Björn köpte med sig en massa choklad från Schweiz och den typ pratar med mig hela tiden (tänk er Sällskapsresan när Ole Bramserud är utklädd till en korv med bröd och säger "ääät mig StigHelmer, ääät mig!!) så det blir en massa ätande, gott iofs, och säger chokladen "ät mig!", ja då äter man ju, eller hur??


..när filmen är slut lär pappershögen vara aningens större!

på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0