Hos frisören blir man fin!

Ligger lite halvslö här i soffan efter en tuff helg. Tre veckors spelledigt rivstartades med dubbelmöte mot norrlandslag. På lördagen gick det fint och 3 första poängen för serien kämpade vi oss till! det gillas!
På söndagen fick vi möta på aningens tuffare motstånd och riktigt bekänna färg när vi mötte ett heltaggat IKSU, ingen vinst där, men vi lyckades sätta 5 kassar mot dom, alltid något att ta med sig!

När vi skulle åka till samlingen i morse så skulle Carro och Soffan hämta upp mig utanför lägenheten. När jag kommer ut så ser jag att bilen står och väntar på mig.. men har verkligen Carro en sån brun jacka, hmm..?
Jaja, skitsamma tänker jag (lite halvstressad som vanligt) och sliter upp bakdörren för att slänga in min träningsväska.
-Hej!! ...eeeeh..?
Någonting känns plötsligt jättefel och fyra ögon stirrar helt oförstående på mig. Jag har gått in i fel bil!
Herregud, inte konstigt att dom ser förvånade ut när en vilt främmande person är på väg att hoppa in i baksätet..
-Eeeeeh oj, ursäkta.. här skulle nog inte jag med..
Sedan stänger jag dörren och bilen kör fram nån meter. Sedan nån meter till. Och en till. (jag tror dom var oroliga att jag skulle hoppa in igen) Sen gör dom en U-sväng och ställe sig på andra sidan gatan, för att vara på den säkra sidan..
När Carro och Soffan kommer någon minut senare så inser jag ju att bilarna inte är lika på något sätt, varken i färg, form eller storlek.. Jag är lite dålig på det där med detaljer känner jag.. haha

Nu har jag sett på Galenskaparna & After Shave i några timmar, sjungit med och kännt otrolig nostalgi! Fasen va vi sjöng, mimade och dansade till detta när vi var små, eller hur miss Preisz? ;-)
Nu sa Björn att jag håller på och tar kål på honom så jag blev tvungen att sluta. Vore ju ingen hit att ta kål på min käre sambo såhär innan jul -Då kommer nog ingen tomte?
Men jag slänger in en liten länk som är lite av en favorit...
http://www.youtube.com/watch?v=-61RaAGrJlw&feature=related Fantastiskt bra!! Blir så glad av detta och sjuger gärna med högt!


Här kommer lite fina bilder från när Cissi var här och hälsade på, då blev det lite utgång och mycket mys!
Man kan säga att jag hade lite medflyt, då jag lyckades med att först tappa min kamera på dansgolvet, senare när jag frågade efter de i baren så hade någon vänlig själ lämnat in den -Tack!
Morgonen därpå ringde min telefon tidigt på morgonen, då var det en kund som hade hittat mitt körkort på backen när hon var på väg till jobbet på morgonen -Tack!!
Påminnelse till mig själv: Ta aldrig mer den lilla väskan med knäppningen som inte funkar nästa gång jag går ut!

  

Shake what yá mama gave ya!

Dan före dan, före dan, före dan, före dopparedan! jiiiha, julfeeeling -anyone?


Kommentarer
Postat av: Mini Haglund

galenskaparna är ju tokbra :D Blev tvungen att kolla "Kurt på linjen" (linus på linjen), haha! imorgon kommer vi till dig å björt. hoppas du mår bra :) Pösskram.

2009-12-22 @ 11:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0