långa promenader

..är det som gäller för mig just nu, för ingen av mina cyklar är anpassade för sånt här vinterväder. Min fina, rosa gamla Bettan har fått låset ihopfruset och kommer stå stilla tills det blir plusgrader och min tuffa (???) mountainbike med jättebra cykelkorg hände det något konstigt med under hemresan från Nöjesfabriken i lördags, kedjan sitter inte där den ska utan hänger löst, men jag antar att även det beror på vintervädret och inget annat!
Så det blir ju att promenixa till jobbet på morgonen, tar ju bara tio minuter, men det betyder ju i sin tur att jag måste gå upp några minuter tidigare och mornar är ju inte min grej... -Mera Snoooze!!!  
På den sena träningen i måndags (kvart i nio till kvart över tio) fick alltså jag och min kära syster Soffan till träningen i Tingvallahallarna som två mobbade miffon, hå och hej! Och sedan ta en trevlig promenad hemåt när vi hade duschat och klockan strax var elva, haha. Tack kära mor och far att ni lånat ut bilen så vi slipper dessa kvällspromenader!

Alla hjärtansdag på lördag då, trevligt och mysigt kanske, men imorn har jag och Björnen varit förlovade i 6 månader och det ska vi fira (man måste passa på att fira allt som går, det är ju så kul att fira ju!!) hade vi tänkt, ska nog boka bord på Mongolian, blev så himla sugen på att gå dit och äta buffé tills man blir proppmätt -romantiskt eller hur? ;) Sedan fick jag sånna fantastisk goda praliner i julklapp av Linda på jobbet, handgjorda av Emanuel Andrén http://www.emanuelandren.se/start.asp och dom ska vi nog njuta av efteråt om vi orkar!


love


Har ju glömt att skriva att Linda, min arbetskamrat har fått en liten flicka också! I söndags minsann, så himla söt och förlossningen tog 23 minuter -snacka om att hon ville ut :)

Nej, nu ska jag nog lägga mig och läsa Låt den rätte komma in , very good book -tips liksom!
Sleep tight,  fredag imorn!

Anmälan och betalning till Vansbrosimmet och Vättenrundan - CHECK! Yes, here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0