Vilken helg!!

Gokväll bloggen!
Har precis avnjutit en jättegod middag tillsammans med syster Lisa och är proppmätt. Glass blir det snart!



Igår då, Kristinaloppet 3 mil på skidor var hur kul som helst och det gick jättebra. Team LiPi gick i mål på under 3 timmar :) Vi hade som mål att köra på under 3.45 så bara det var ju toppen. Det var perfekt väder, perfekt före och perfekt vallning såklart! Som grädde på moset så spurtade jag förbi en åkare precis innan mållinjen och körde en klassisk målgång som jag sett att dom gör på tv, jag tror pappa var stolt som en tupp i just det tillfället! ;)
Själva loppet gick bra, det var en lugn och lite trång start, men efter några kilometer öppnade det sig och sen var det bara att köra på. Första vätskepausen kom otroligt passande och det har väl aldrig varit så gott med en mugg varmt vatten! Två vurpor blev det, så jag har två rejäla blåmärken -ett på skinkan och ett blått, svullet knä, men det är ju sånt man får räkna med, hehe. Efter första vurpan i en brant nerförsbacke var jag glad att jag inte bröt nåt ben, men det var bara att bita ihop o köra på :)
Pappa kom med en målkorg med lite gott o blandat i efter målgången och vi fick både medalj och vann priser! Tack för all hjälp pappa -du är bäst!
Direkt efter loppet kände vi oss som två 90åriga gummor och hade ont i hela kroppen, men det försvann snabbt och byttes ut mot en otroligt trevlig känsla av tillfredställelse och stolthet -mot nya utmaningar!!
 frostflätor tydligen :)

När vi kom hem sov jag någon timme innan jag cyklade bort till Hjorting på kalajs! Trött, men på otroligt gott humör och givetvis med medaljen runt halsen tittade vi på melodifestivalen och avslutade kvällen med att dansa loss på schlagergolvet på nöjes! Köpte en korv av korvgubben och cyklade hemåt tillsammans med Jennie Andersson som var mitt nattliga sällskap, sedan knoppade vi ganska snabbt..


Idag har det blivit Kebab House, shopping och powernapp i soffan, måndag i morgon och en ny vecka..
Och imorrn natt kommer min älskling hem, äntligen!

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: linsa

medaljen klär dig verkligen:)

Vem vill inte ha Lillians kråka på ett papper!!

300 pistoler är ingen summa i sammanhanget



kraaams

2009-02-10 @ 00:17:08
Postat av: Helena

hej! vad kul att du har börjat skriva igen! :D såå härligt att åka skidor! kramkram!

2009-02-10 @ 08:31:42
URL: http://ingivelser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0