Fläkt, någon??

Har letet i varenda affär i hela Karlstad efter en vanlig j'vla bordsfläkt, men dom är ju slut överallt! Så vi har verkligen svettats igenom denna veckan, har känt mig som en blöt fläck.. (dock blev det lite bättre när jag tog ut duntäcket och bara körde påslakan.. haha redan.)

Ny ugn har vi fått också!! Den är jätteny och fin och passar inte alls in till resten av vårat schletna kök, så nu funderar jag på att ha sönder micron, kylskåpet och diskmaksinen också -så att det passar ihop liksom.. Hursomhelst så upptäckte jag att den var trasig häromdagen när jag skulle bjuda min kära syster på lasagne och när jag tog ut den hade inte ens osten smält. orka.
Så då var det bara att gå över till grannen med den råa lasagnen och be om lite ugnstid på 250 grader i utbyte mot ett mål mat, så det gick ju bra till slut!

Äntligen fredag och Pillan är ledig, vad händer då? -Så fort jag slutar jobba öppnar sig himlen och det börjar ösa ner, härligt! Hade varit trevligt med lite sol så man hade fått chans till lite färg i helgen, men det återstår ju att se..

Nu ska vi iväg på kalas, Soffans Richard fyller år, GRATTIS! God mat och sånt ska bli riktigt trevligt faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0