Stand up!

En poäng mot Mora idag, känns bra, men aningens surt att dom fick med sig en extra poäng från sudden -den skulle ha varit vår! För fasen vad vi kämpade på bra idag, vi var hårda och slet i defensiven, visade målvilja och var effektiva framåt -tillsammans.
Imorn är vi hungriga efter första 3poängaren!

Efter matchen följde la familia med hem på mat, mammsen fyllde år förra lördagen och idag såg vi till att fira henne lite. Vi gick till Mongolian Steakhouse och körde en take-away på buffén, jisses va mycket mat!
hihi, någon hade dock varit lite busig och suddat bort lite av texten på skylten utanför restaurangen " Mongo Buffé 159:-" jaaa.. sånt tycker jag är kul, humor på hög nivå :P
Sen hade jag gjort mango- och passionsfruktsmousse med färsk mango och riven choklad till efterrätt -i say mums!



Pappa hade med en bultsax så att jag skulle kunna komma in vårat förråd för första gången sedan i juli (!!) när jag lyckades tappa bort våran enda nyckel ner till förrådet, plus nyckeln till hänglåset.
Känner att det börjar bli vinter och att vi borde ta tag i att hämta upp lite uggs, halsdukar och bra kolla läget där nere. Det har ju varit flera inbrott med uppknipsade lås, men jag har varit ganska lugn. Jag tror ingen skulle vara sugen på att göra inbrott i vårt förråd. Det ser förjävligt ut och är absolut inte nån ordning på någonting därinne, de som gör inbrott måste liksom tänka "nej fy fasen den där skiten ger inte jag mig in i!".
Jag och Björn har inte pratat med vår hyresvärd om en ny nyckel ännu, så jag sökte efter en grannes nummer på eniro och presenterade mig "Ja hallå, det är Pernilla din granne, två trappor ner,har du möjlighet att hjälpa mig in i förrådet?"
Två minuter senare mötte vi upp honom, med bultsaxen i högsta hugg, vilket gjorde att det hela såg mycket suspekt ut -och min granne aningens nervös :P hihi stackarn.
Precis som jag föranat så hade vårt förråd sluppit inbrott, de två brevid hade dock fått påhälsning..

Nu sitter jag framför datan här och har höjt databordet, samt satt mig ordentligt och rak i ryggen i soffan, för att inte min rygg ska bli värre. Igår hade jag så ont i ryggen att Björnen fick hjälpa mig upp ur soffan, men innan matchen idag fick jag en rejäl massage och då var det inga problem att spela. Men jag har kommit fram till att jag nog har fått musrygg, pga min horribelt dåliga  dataställning  (tänk er en cheese-crunchy och tredubbla den!!) och det heter ju musarm när man har ont i armen, så då borde det väl heta musrygg om man har ont i ryggen? eller..?

Nej nu blire en satsumas och lite plock här hemma, sen ska jag för allt i världen inte glömma
att ställa om klockan före jag somnar, en timme framåt såklart!

-haha nooooot! Där trodde ni jag hade noll koll va?? En timme bakåt såklart ;-)


vi kör en pyramid på det och säger gonatt!

 Christer har fotat: www.xdr.se

 


Kommentarer
Postat av: sofia g

hoppas att du kom upp i tid då du ställde klockan fel :P hoppas allt är bra. kram kram

2009-10-27 @ 12:36:10
URL: http://sofiagustafsson.blogg.se/
Postat av: Pillan

Sofia; hihi, jag lyckades ställa klockan rätt för en gångs skull :) kram!

2009-10-27 @ 23:47:33
Postat av: Linsa

hela förrådshistorien låter ju lite skum...ibland verkar det ju bra att inte ha ordning ändå...då slapp ni få era dyrgripar stulna... Jag har ju tex. en låda med virkade (?) dukar i förrådet..den vill man ju icke bli av med...vore katastrof! får gå ner o riva lite...

2009-10-28 @ 10:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0