Grattis syster-yster!!

Sitter med en kopp te och läser gårdagens nyheter, www.vf.se -på sporten står det ju lite om mig och syrrorna. Kul. Men det är ju alltid lika spännande att se hur en tidning väljer att vinkla och tolka det man säger. Jag har ju varit med om detta med att bli lite misstolkad av en tidning förut kan man säga, så lite nervös kan jag inte sticka under stol med att jag var innan jag läste idag :-) Men VF var snälla och det mesta stämde hehe


bild lånad från www.vf.se

Igår var det ju seriepremiär, som jag missade! Tyvärr var Rönnby en storlek större, men jag har hört rykten från läktaren som säger att Karlstad definitivt kommer vinna många matcher i år om vi fortsätter bygga på det vi visade upp igår. Hungriga och aggresiva -och jag har en känsla av att när premiärnerverna är borta, skadorna och sjukdomarna kurerade -så blir det riktigt bra!
Jag själv var på bröllop på Karlberg Slott i Sthlm igår när Stinas syster Karin blev fru Markusson -jättetrevligt och pampigt måste jag säga! Inte varje dag man är på bröllop på ett slott med en massa karlar i officersuniformer, några hade tillochmed svärd! haha Själv sprang jag runt med en knallgul Netto-kasse full med hårspray och såg till att alla såg fantastiska ut. På borden låg det ett blad med lite information om alla 98 (!) gästerna, själv var jag nummer 60 och presenterades såhär:
"aka Pricken. Brudens systers Stinas bästa vän som säsongade ihop på Kos för några år sedan. Frisörska som är förgrunden till Mia och Klaras "Gulletussan"  haha där ser man.. Känner dock att jag och Gulletussan inte är helt lika :P  http://www.youtube.com/watch?v=w5yTT6GpFQ4


Så mina premiärnerver håller i sig till nästa fredag...


Men det kändes väldigt konstigt att ta tåget hit i fredags, eftersom jag gärna hade varit med och fajtats mot Rönnby! En sak som kändes ännu konstigare var att det satt en japansk man brevid mig på tåget som hade munskydd (!??) hela resan. Han var nog lite skraj att jag hade svininfluensan och bara för att retas lite så hostade jag litegrann -kunde inte motstå! Då såg han ännu mer skraj ut haha.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och bege mig ut på stan, ska träffa min goa vän Stephanie och bruncha på Söder vid tolv och hade tänkt spana i lite affärer innan dess. Se om jag hittar nåt höstfint, för visst är det höstfint ute!

Idag fyller ju min kära syster Soffan 21 år, Grattis underbara du och hoppas du får en kanondag!!


Kommentarer
Postat av: klara eriksson

Jag är ditt största fan.Jag såg dig och björn Adolfson på bion. Jag vill ha din råsa innebandy klubba SNÄLLA. Jag kommer till hallarna sen och kollar på dig.

2009-10-06 @ 14:16:58
URL: http://misspillan.blogg.se/
Postat av: klara eriksson

JAG VILL HA DIN KLUBBA. SNÄLLA I DAG JAG SKA TILL HALLARNA OCH KOLLA PÅ DIG

2009-10-06 @ 14:37:53
URL: http://misspillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0