valborg today

Idag hände en mycket märklig grej!
Under veckan som gått så har både min och Björns cyklar blivit stulna (!) där de stått
på innergården i godan ro. Först trodde vi att någon skämtade med oss när vi kom
ut och bägge cyklarna var borta.. jäkla oflyt alltså!

Så hela veckan har jag blivit dömd att gå till fots
var jag än varit på väg, och jisses vilken tid det tar att gå!
Men idag när Björn kom hem från jobbet så stod hans
stulna cykel åter igen i cykelstället på innergården!
Han ringde mig och skrek i falsett "cykeln är tillbaka!"

När han sedan skulle gå ut och köpa ett cykellås och låsta fast den i cykelstället
så är den återigen BORTA! Han ser att någon precis svänger runt hörnet och springer
efter, då ser han att en blond tjej försvinner på hans cykel. Antagligen har jag lånat
cykeln och glömt låsa den (såklart), så då tyckte hon att det var fritt fram att lägga
vantarna på den.
Nu är cykeln åter igen tillbaka i stället igen och vi
har låst fast den ordentligt och satt en lapp
på sadeln "Tack för att du rastat våran cykel,
du kan låta nyckeln sitta kvar i låset"
Ska bli spännande att se vad som händer nu,
to be continued..



Trevlig Valborg!!

Kommentarer
Postat av: Boolaalvilde

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2012-07-10 @ 06:10:09
URL: http://boolaalvilde.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0