Fin avslutning..

..måste bara fortsätta på mitt förra inlägg..
Jag blev trots allt lite matsugen och äppelpajen jag gjorde
var AMAZING god och jättelätt!
Måste dela med mig av receptet, sånna här godsaker får
man inte hålla för sig själv :-)

The Äppelpaj
4-6 äpplen, skalade & hackade
-lägg dem i en pajform och ha på ganska mycket kanel.
Gör en pajdeg av
-100 gram margarin
-2 dl socker
-2 dl mjöl
-Arbeta ihop en deg och kavla ut den på ett smörpapper
så att den passar pajformen. Lägg den över äpplena.
In i ugnen på 225 grader, tills den är ljusbrun. MUMMA!
Vi hade vaniljvisp till, men man kan ju lika gärna ha glass
eller nåt annat mumsigt.

(Nu får du ännu ett recept till din samling Linsa!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0